داروهای خانگی برای رهایی از جوش های روی بازوها


اگر به تازگی متوجه تاول های قرمز بر روی بازوهای خود شده اید ، وقت آن است که آنها را جدی بگیرید. بروز جوش های کوچک قرمز روی پوست در اثر بیماری ایجاد می شود که اغلب به آن کراتوز مویرگی یا پوست مرغ گفته می شود.

اگر به تازگی متوجه تاول های قرمز بر روی بازوهای خود شده اید ، وقت آن است که آنها را جدی بگیرید. بروز جوش های کوچک قرمز روی پوست در اثر بیماری ایجاد می شود که اغلب به آن کراتوز مویرگی یا پوست مرغ گفته می شود.


این اغلب به دلیل تولید کراتین اتفاق می افتد ، که نوعی پروتئین است که غالباً فولیکول های مو را متوقف می کند. این جوش ها نه تنها در بازوها ظاهر می شوند ، بلکه می توانند در سایر قسمتهای بدن مانند ران ، گونه و حتی با افزایش سن نیز ظاهر شوند.

این بیماری در کودکان شایع تر است اما در بزرگسالان نیز مشاهده می شود. حال سوال اینجاست که چگونه می توان با آن مقابله کرد. درست مانند هر مشکل پوستی ، این بیماری شامل داروهای خانگی نیز می شود. بیایید در این بخش به سلامت مرطوب نگاهی بیندازیم. برای خلاص شدن از شر این جوش ها ، با درمان های خانگی شروع می کنیم.


علت جوش و آکنه روی بازو

همانطور که می دانید پوست بازو از پوست صورت ضخیم تر است ، به این معنی که منافذ بسیار بزرگتر هستند. افزایش اندازه منافذ بازو باعث مسدود شدن منافذ پوستی می شود.


اما با وجود این خصوصیات پوستی ، چرا پوست بازو به طور متوسط ​​از آکنه شدیدتر از پوست صورت رنج می برد؟ این بدان دلیل است که چربی بیشتری روی پوست بازو وجود دارد که منجر به باکتری های بیشتر می شود.

یکی دیگر از دلایل عمده آکنه و جوش های روی پوست بازو ، پوشیدن لباس و ایجاد اصطکاک ناشی از لباس های آستین بلند با پوست بازو است. جوش و آکنه بیشتری روی پوست بازو وجود دارد.

بهترین داروهای خانگی و گیاهان دارویی برای قرمزی روی بازو است

برای خلاص شدن از شر جوش و آکنه روی بازوها می توانید از این روش های طبیعی و گیاهی استفاده کنید.

روغن نارگیل برای جوش بازو:

روغن نارگیل به دلیل داشتن خاصیت مرطوب کننده بهترین راه حل برای از بین بردن التهاب و خشکی پوست است و به تغذیه پوست و کاهش چشمگیر پوست کمک می کند.

مقداری روغن نارگیل را گرم کنید ، سپس روی ناحیه آسیب دیده بمالید و 5 دقیقه با حرکت دایره ای ماساژ دهید و مدتی بگذارید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید. گزینه دیگر مصرف روزانه 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل است.

به طور مرتب از این داروها پیروی کنید که در طی چند هفته جوش های روی بازوی شما از بین می رود.


درمان تاول های بازو با آلوئه ورا:

این بهترین انتخاب برای محافظت و آبرسانی پوست است. پوست خشک را مرطوب می کند. بنابراین ، از جوش های روی پوست جلوگیری می کند.

پوست و ده کدو تنبل و آب آن را پوست بگیرید. سپس ، ژل را به آرامی برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده ماساژ دهید تا آن را جذب کند و بعد از 30 دقیقه با آب بشویید. برای بهترین نتیجه ، این کار را یک یا دو بار در روز تکرار کنید.

اگر ژل آلوئه ورا موجود نیست ، برگهای تازه را امتحان کنید و می توانید ژل آماده را از بازار تهیه کنید.


جوش بازو را با روغن زیتون از بین ببرید:

ویتامین E موجود در روغن زیتون به رفع هرگونه التهاب ، خارش یا قرمزی ناشی از پوست کمک می کند.

ابتدا روغن زیتون را گرم کنید ، آن را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و آن را با حرکت دایره ای ماساژ دهید. بعد از 30 دقیقه ، حمام بگیرید و از مرطوب کننده نهایی برای منطقه آسیب دیده استفاده کنید. می توانید این کار را هر روز قبل از دوش گرفتن انجام دهید.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای مخلوط کرده و این اسکراب را روی ناحیه آسیب دیده بمالید ، سپس آن را با آب ساده بشویید و سپس از مرطوب کننده استفاده کنید.


ماست برای جوشاندن بازو:

ماست یکی دیگر از داروهای خانگی است که می تواند به از بین بردن جوش های روی بازو کمک کند. اسید لاکتیک موجود در ماست به از بین بردن سلولهای مرده پوست کمک می کند.

مقداری ماست را به مدت 2 تا 3 دقیقه روی منطقه آسیب دیده قرار دهید و بعد از 10 دقیقه با آب ساده بشویید.

این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید.

از تاول های بازو با کپسول ویتامین A خلاص شوید:

همانطور که از این نام پیداست ، سرشار از ویتامین A است که به از بین بردن هرگونه خارش و سوزش روی پوست کمک می کند.

یک کپسول روغن ویتامین A را به نصف بریزید و روغن را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در یک دایره مالش دهید و آن را با آب ساده بشویید.

کرم ضد آفتاب:

همه ما از ضد آفتاب برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه های مضر خورشید استفاده می کنیم و ضد آفتاب همچنین نقش مهمی در حل مشکلات مربوط به پوست دارد. البته استفاده از این کرم ها از بروز جوش ها جلوگیری نمی کند اما می تواند باعث کاهش آنها شود. استفاده روزانه از ضد آفتاب با SPF 30 همچنین می تواند تاول های بازو را کاهش دهد.



موضوعات: بلاگ هدف,
برچسب ها: سلامتی ,
[ بازدید : 218 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 30 تير 1399 ] [ 11:58 ] [ موسوی ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر